Obesity Weight Loss

8 formas comprobadas de perder peso sin hacer dieta


Cuando se trata de perder el exceso de grasa, es un hecho que la dieta puede ayudarlo a quemar esos kilos de más. Sin embargo, si bien comer menos puede ayudarlo a tener un cuerpo más en forma, a muchas personas les resulta agotador el proceso de contar calorías y privarse de sus comidas favoritas y, como tal, les resulta difícil seguir una dieta estricta. Afortunadamente, existen varias formas comprobadas de perder peso sin hacer dieta.

Tendrás que hacer ciertos cambios. Sin embargo, en lugar de reducir el consumo de alimentos y lidiar con los problemas mentales de la dieta, puede perder peso aumentando su actividad, cambiando los horarios de las comidas o incluso usando ciertos trucos para acelerar su metabolismo. El uso de estos trucos juntos puede resultar en una pérdida de peso significativa. Aquí hay 8 formas comprobadas de perder peso sin hacer dieta.

1. Haz cardio por la mañana antes de comer

El ejercicio cardiovascular como correr, andar en bicicleta o subir escaleras puede hacer maravillas para quemar calorías y reducir la grasa corporal. Y aunque aquellos que evitan las dietas probablemente no quieran comenzar rutinas de ejercicio rigurosas, puede obtener resultados sorprendentes haciendo ejercicios cardiovasculares cortos antes de comer.

Un estudio del British Journal of Nutrition encontró que aquellos que hacían cardio por la mañana en ayunas (es decir, antes de comer) quemaban un 20 por ciento más de grasa que aquellos que comían antes. Esto se debe a que cuando su cuerpo está en ayunas, quema grasa para obtener energía en lugar de carbohidratos. Como tal, hacer ejercicio durante solo 20 minutos cada mañana puede hacer maravillas.

2. Duerma más

Incluso si no le gusta reducir su ingesta de calorías o aumentar su actividad física, a menudo puede perder algunos kilos de más simplemente trabajando en su horario de sueño. Dormir menos puede hacerte sentir más fatigado a lo largo del día, pero también puede hacer que ganes más grasa.

Un estudio de 2010 en la revista Annals of Internal Medicine encontró que solo tres horas adicionales de sueño dieron como resultado que los sujetos quemaran 400 calorías por noche. Además de eso, los sujetos que durmieron 8,5 horas por noche perdieron un 60 % menos de músculo que los que durmieron 5,5 horas por noche, y el sueño adicional ayudó a estimular su metabolismo.

3. Bebe más agua

Otra forma comprobada de perder peso que no implica seguir una dieta estricta es simplemente beber más agua. Algunas personas se preocupan por beber más agua, ya que el peso extra del agua puede aumentar el número en la balanza. Sin embargo, este aumento de peso es solo temporal y, en última instancia, quemará mucha más grasa.

Además, un estudio de 2013 en el Journal of Clinical and Diagnostic Research descubrió que las niñas que bebían 500 ml de agua antes de cada comida perdían más peso y reducían su índice de masa corporal sin ningún otro cambio en la dieta. Por lo tanto, debe intentar beber medio litro de agua antes de cada comida para acelerar su metabolismo y reducir el hambre.

4. Obtenga más proteínas

Aumentar la ingesta de proteínas es una de las mejores maneras de acelerar el metabolismo y perder más peso. Un estudio de 2008 en el[{” attribute=””>American Journal of Clinical Nutrition found that protein increases feelings of fullness, reduces your hunger, and naturally helps you eat fewer calories. It’s also great for building muscle, which will result in more fat loss.

Fortunately, you don’t have to change your entire diet to get more protein. Many people see positive effects simply by drinking a couple of protein shakes each day. However, you might want to enhance your results by eating a high-protein breakfast to kickstart your metabolism and make yourself feel more full.

5. Try Intermittent Fasting

Dieting isn’t the only way to burn extra fat. Interestingly, you can consume a lot of calories each day yet still manage to lose weight as long as you only eat your daily meals within a short window. This is known as intermittent fasting and many athletes swear by it.

Intermittent fasting generally involves getting all your daily meals within an 8-hour window and fasting for the remaining 16 hours before eating again. When your body is in a fasted state, it’ll turn to fat stores for energy, resulting in you lowering your fat mass and ultimately losing weight. However, you’ll still need to avoid overeating during the eating window.

6. Avoid Stress And Anxiety

Daily stress and high anxiety levels can be incredibly counterproductive for those who want to lose weight. Stress and anxiety elevate your cortisol levels, which induces hunger and cravings for comfort food. This can quickly result in you overeating if you’re not careful.

Fortunately, there are various natural ways to manage your stress and anxiety levels. Exercising is a great way to reduce stress while also losing weight. Ensuring that you get more than 8 hours of sleep each night will also help significantly. You should also avoid daily stressors. For instance, if you find your daily commute to work stressful, try walking or cycling instead.

7. Lift Weights Regularly

If you’re not a fan of dieting, one of the best ways to keep your body in check is by resistance training. Training with heavy weights not only helps you burn calories but can also help you build extra muscle. For every extra pound of muscle you gain, your body will burn more calories even when it’s resting.

It also has other benefits. For instance, when you lift weights, more of the food you eat will go to repairing and rebuilding your body, meaning you can gain muscle while losing fat. In many cases, those who lift weights even find that they can eat more than they usually would while still maintaining or even losing weight.

8. Boost Your Vitamin D Levels

While various vitamins and minerals help to keep your body in check and potentially boost weight loss, vitamin D is arguably the most important. Many people suffer from vitamin D deficiencies, which can often result in metabolic syndrome, depression, and anxiety, all of which will contribute to weight gain.

It’s also surprisingly easy to boost your vitamin D levels. Spending 30 minutes in the sun each day can help naturally increase your vitamin D levels. Certain drinks, such as fortified orange juice, are also high in vitamin D. You can also take vitamin D supplements to keep your vitamin D levels high.

Conclusion

While the fastest and most effective way to lose weight is to combine a healthy diet with a good exercise routine, you can try these effective options that don’t involve going on a diet. Whether you’d rather intermittently fast each day, drink more water, or simply sleep more, all of these things can contribute to weight loss.

Of course, for the best results, you should try as many of these tips as possible in conjunction. Soon enough, you’ll notice that you find it much easier to lose weight. With that said, keep in mind that you’ll likely still gain weight if you’re overeating.

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